Kundeservice

Du kan kontakte os på tlf.: 61 10 13 25 (kl. 09.30-15:00) eller på mail info@nordicbar.dk. Vi besvarer typisk mails indenfor 6 timer i hverdagen.

nordicbar.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.

Handelsbetingelser

  • 1 Betaling og pris
  • 1.1 Alle vores priser er i danske kroner (DKK), inkl. moms og evt. pant.
    § 1.2 Vi trækker først købsbeløbet, når varen er afsendt fra nordicbar. Der kan aldrig hæves et større beløb end der er godkendt af dig
    § 1.3 Du kan kun betale med Dankort, Visa Dankort, Visa, MasterCard og Dinners Club. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  
  • 1.4 For at handle hos os skal du selvfølgelig være fyldt 18 år, som dansk lovgivning kræver.
    § 1.5 EAN-kunder bedes kontakte kundeservice inden køb.

    Reservation af beløb
    Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

    1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
    2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

    Vi kan modtage internationale betalingskort fra Visa og Mastercard. 

    Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

  • 2 Levering
  • 2.1 Vi leverer via GLS Danmark og PostNord. Typisk vil pakken være fremme efter 1-3 hverdage. Vi tilstræber at alle ordrer sendes senest næste hverdag.

Forsendelsesomkostninger

Fragtomkostningerne beregnes ud fra ordrens total beløb. Vi leverer via GLS og PostNord og priserne afspejler vores omkostninger. Du kan vælge mellem hjemmelevering, levering til erhvervsadresse eller levering til pakkeshop.

Priser for fragt med gls og PostNord fremgår i vores check out, men ligger på mellem 49 og 65 DKK. Enkelte produkter er ikke lagervarer – Se leveringstiden på produktets informationsside. Hvis ikke du er hjemme, når pakken leveres, modtager du besked fra GLS/PostNord hvor pakken kan hentes. Vi anbefaler dog at bestille i god tid, for at sikre dig bestillingen er fremme til formålet. Pakker til Bornholm og de små øer skal påregne en ekstra dag til levering. Alle vores forsendelser bliver tildelt et Track & Trace nummer, så man altid ved hvor pakken befinder sig.

  • 3 Adgang til kontrakten efter aftaleindgåelse
  • 3.1 Når du har bestilt, får du tilsendt en ordrebekræftelse via e-mail. Denne bekræftelse afspejler det eksakte indhold af den købsaftale, som nordicbar og køber har indgået.
  • 3.2 Når pakken er afsendt fra nordicbar, modtager køber en mail, som fortæller, at ordrestatus har ændret sig og pakken er afsendt. I samme mail modtager køber pakkens Track & Trace nr.
  • 4 Fortrydelsesret
  • 4.1 Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os.
  • 4.2 Ved erhvervskøb ydes der 3 dages fortrydelsesret.
  • 4.3 Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse. 

  • 4.4 Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@nordicbar.dk eller ringe på 61 10 13 25 eller ved at benytte:

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 100,-

Varer undtaget fortrydelsesretten Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  3. Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved aftalens indgåelse, og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på.  

Du mister din fortrydelsesret, hvis: – du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. 

Varens stand, når du sender den retur Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

nordicbar (Nordic Bar Group)
Kaarsbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dog kun mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Skulle der opstå en situation du ikke mener er dækket af ovenstående betingelser, så kontakt os, så finder vi sammen en god løsning.

Uafhentede pakker:
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning. Bemærk at en uafhentet pakke ikke betragtes som en fortrydelse af ordren. 

  • 5 Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret i overensstemmelser med købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du kan ikke klage over fejl eller skader, som du selv er årsag til. Du kan heller ikke klage over almindelig slitage. Dette gælder således også produkter med begrænset holdbarhed. Kontakt os altid inden returneringen finder sted!

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger.

  • 5.2 Når og hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal det sendes til:

nordicbar (Nordic Bar Group)
Kaarsbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
Tlf.: 61 10 13 25
CVR: 38860828

  • 5.3 Bemærk! Vi modtager ikke pakker pr efterkrav eller lign.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Klagenævn:

Forbrugerklagenævnet

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse via mail eller telefon på info@nordicbar.dk eller 61 10 13 25 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU land end Danmark, kan du klage til EU-kommisionens onlineklageportal 

  • 6 E-markedsføring:
  • 6.1 Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev, som indeholder information om spændende nyheder fra nordicbar.dk.

Du modtager kun nyhedsbrevet, hvis du udtrykkeligt har bedt om det. Desuden kan du altid logge ind under “Din konto” og fra/tilmelde dig vores nyhedsbrev.

  • 7 Persondatapolitik:
  • 7.1 Der kan kun registreres en person pr. E-mail adresse.
  • 7.2 Når du registrerer dig som kunde, SKAL du afgive følgende oplysninger om dig selv:

– Fulde navn (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)

– Email (bruges til at bekræfte ordren og fremsende faktura/bilag for din ordre)

– Adresse (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)

– Postnr. & By (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)

– Telefonnummer (bliver kun brugt, hvis der opstår problemer ved handlen, som ikke kan løses ved e-mail)

  • 7.3 Vi foretager registrering og videregivelse af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

– Følgende af dine oplysninger videregives til:

– General Logistics Systems Denmark A/S, (Herefter GLS) Kokmose 3, 6000 Kolding, Tel. +4576331100, CVR-nr DK10549744 eller PostNord, Hedegaardsvej 88, 2300 Kbh S (Herefter PostNord)  der er speditøren der forestår vareleveringer på vegne af Nordic Bar Group ApS.

– Oplysninger der videregives til GLS/PostNord: 

– Navn, Adresse, e-mail ved shop delivery service, herudover oplyses telefonnummer ved privatedelivery service, henholdsvis e-mail og telefonnummer videregives udelukkende med henblik at GLS/PostNord kan orientere jer om hvornår ordren kan afhentes / bliver leveret.

– Mailchimp: (kun hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev)

– Navn og E-mail

  • 7.4 Personoplysningerne registreres hos Nordic Bar Group APS og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

– Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

– Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

– Den dataansvarlige på www.nordicbar.dk er Nordic Bar Group APS.

  • 7.5 Vi opbevarer og transmitterer kundeoplysninger krypteret (SSL), ligeledes krypteres din betaling, som sker på sikre servere (SSL).
  • 7.6 Der registreres ingen personfølsomme oplysninger via nordicbar.dk.
  • 7.7 Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

– Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.

– I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i  forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

– Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:  e-mail: info@nordicbar.dk

  • 8 Prisgaranti:

Hos nordicbar er det vigtigt for os at du altid får den bedst mulige pris, derfor opdaterer vi vores priser løbende, men sommetider kan vi have overset noget!

– derfor giver vi naturligvis prisgaranti på vores varer så du altid er sikker på at kunne handle alle dine varer hos os til den bedste pris.

Hvis du finder den samme vare hos en anden dansk leverandør skal du blot kontakte os, husk at gemme link, tilbud eller annonce som dokumentation. Bemærk at prisgarantien gælder i 14 dage fra købet foretages. 

Der skal naturligvis være tale om præcis den samme vare, dvs. samme producent, samme serie, samme størrelse, farve, design etc. Ligeledes skal varen være i væsentlig samme stand dvs. er varen nedsat grundet dato, holdbarhed eller defekter matcher vi ikke prisen som udgangspunkt. Ligeledes skal vare have samme leveringstid som hos os. 

Generelle Oplysninger:

nordicbar
Kaarsbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
info@nordicbar.dk
Tlf.: 61 10 13 25
CVR: 38860828

nordicbar.dk ejes af Nordic Bar Group ApS

  • 9 Cookies og Logstatistik:

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk).

På den måde “genkender” serveren brugeren og ved hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på en hjemmeside f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på hjemmesiden.

En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk.

Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. På nordicbar.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter.

Cookies bruges til at skabe øget brugervenlighed og til at huske hvilke produkter der opbevares i indkøbsvognen, når du handler på hos nordicbar.dk.

Hvis du ønsker at slette cookies, kan det i Internet Explorer 6.x sker under menuen “Funktioner” -> “Internetindstillinger” -> “Slet cookies”. Logstatistik bruges på www.nordicbar.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende en hjemmeside har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af hjemmesiden dette forlades mm.

Her på nordicbar.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter og for at skabe øget brugervenlighed.

Ved at anvende nordicbar.dk accepterer du samtidigt vores brug af Cookies.

Handelsbetingelserne er opdateret d. 08.02.2024.

  • 10 Min pakke er i stykker ved modtagelsen:

Vi har brug for følgende:

 

Hjælp min pakke er gået i stykker

Et billede af din pakke, hvor man tydeligt kan se og læse GLS/PostNord label. Billeder trin for trin, hvordan pakken er pakket, samt et billede af det i din pakke der er gået i stykker.

Billeder sendes til: Info@nordicbar.dk 

Vedhæft dit ordre nummer, så det er muligt for os, at spore din pakke, i vores system.
Smid ikke papkasse eller pakke materiale ud før du hører fra os.